מצעים לילדים – איך קונים מצעים בצורה נכונה

אחת הרכישות המשמעותיות ביותר שעלינו לבצע עבור הילדים שלנו, היא מצעים למיטה. על פניו, נראה שמדובר ברכישה סטנדרטית לחלוטין, אך אם צוללים לעומק, מבינים שיש למוצר זה חשיבות רבה בהיבטים שונים ולכן חשוב לדעת כיצד לבצע אותה, ולהקפיד לעשות אותה נכון.

לפני שאנחנו נסביר כיצד רוכשים מצעים לילדים, יש לומר, שעם השנים, ככל שהילד גדל, כך גם החלק שלו בהחלטה הופך להיות יותר משמעותי. באופן טבעי, כשהילד קטן, אז ההחלטה היא אך ורק של ההורים, אך בהמשך כשהילד גדל, אז הם יכולים לשתף אותו, ולבדוק מה הוא רוצה, מה מתאים לו, אילו סוגי מצעים הוא מעדיף, אם לא מבחינת החומר אז מבחינת הסגנון והעיצוב.

כיצד רוכשים מצעים לילדים?

בעיקרון, ישנם 4 נקודות עיקריות שישפיעו על רכישת מצעים לילדים. כל אחת מהן היא חשובה ולכן יש להקפיד על כל אחת מהן בצורה שווה.

נקודה ראשונה, סוג הבד ממנו עשויים המצעים. על מנת שהילד יוכל ליהנות מהמצעים ומהשימוש בהם, הרי שהבד צריך להיות נעים למגע. צריך לזכור, הילד אמור לישון עליהם מדי לילה, ולכן הם לא אמורים להיות גסים או מחוספסים בצורה שהוא יתקשה להירדם ולישון עליהם.

נקודה שנייה – המצעים צריכים להיות קלים לתחזוקה. זה אומר שנוכל לכבס את המצעים בצורה פשוטה, בכל עת שנרצה, ולשמור על התחזוקה שלהם. בין אם זה אומר שאנחנו נוכל להסיר מהם כתמים (שכיח אצל ילדים, בפרט ילדים קטנים), ריחות ואבק.

נקודה שלישית – יש לבחון האם מדובר במצעים אשר אינם צוברים אבק. אחת הסיבות בגללן ילדים מפתחים אלרגיות, הוא אבק. לכן חשוב להקפיד על כך שהמצעים לא יצברו אבק במהלך הזמן. זה דורש מאיתנו גם לנקות את המצעים מדי יום או מדי מספר ימים.

נקודה רביעית – עיצוב המצעים. כאן מגיעה הנקודה אשר חשובה בפרט לילדים. אנחנו יכולים למצוא היום מצעים בסגנונות שונים, בין אם כאלו שכוללים הדפסים ודוגמאות של גיבורי על, שחקני כדורגל, זמרים וזמרות, שחקנים ושחקניות, כלי רכב ועוד. אנחנו נרצה לקנות לילדים שלנו מצעים עם עיצוב שהם אוהבים מצד אחד ומצד שני, מצעים שמתאימים לגיל שלהם. סביר להניח שעם הזמן, אנחנו נרצה לרכוש מצעים חדשים, ככל שהם יתבגרו, בשביל להתאים את הסגנון לגיל שלהם.

איפה אפשר לקנות מצעים לילדים?

היום ניתן למצוא מגוון רחב של מקומות בהם ניתן לרכוש מצעים לילדים. החל מחנויות טקסטיל, חנויות שמיועדות למוצרי ילדים, אתרי אינטרנט, חנויות ספציפיות שעוסקות בתרבות הפופ, קומיקס וכדומה, חנויות שמוכרות מוצרי ספורט של מועדונים שונים (בפרט חנויות של קבוצות כדורגל או כדורסל ספציפיות) ועוד.

חשוב שאנחנו נעשה סקר שוק לפני שניגש לקנות מצעים מסוג כזה או אחר, בין אם זה לגבי המחירים ובין אם זה לגבי מרכיבים שונים במצעים.