איך זמן משחק תורם להתפתחות הילד?

התפתחות הילד היא דבר חשוב ביותר. מדובר על תהליך אשר מתרחש בכל זמן ומה שתורם לו זה מגוון דברים שונים לרבות: הסיטואציות השונות שהילד נחשף אליהם, משחקים שונים שהוא משחק בהם, דיבור עם ההורה או כל אדם אחר על דברים שמעניינים אותו ועוד. תהליכי למידה מתרחשים כבר בשלב מאוד מוקדם לחייו של הילד. תינוקות מפתחים את היכולות המוטוריות שלהם באמצעות צעצועי התפתחות החל מהגיל שבו הם יכולים להושיט יד לחפצים, פעוטות מפתחים את יכולות הדמיון שלהם וכן יכולות קוגניטיביות ומוטוריות באמצעות משחקים שונים ועוד. אין ספק כי לזמן משחק יש השפעה מהותית על ההתפתחות של כל ילד ועל כן, כדאי לרכוש משחקים איכותיים התואמים לגיל הילד ולשחק אתו.

מדוע חשוב לרכוש צעצועים מתאימים לכל גיל?

בהתאם למחקרים שונים, ב12 החודשים הראשונים מרגע הלידה של התינוק, הוא לומד דברים יותר ממה שילמד במשך כל תקופה אחרת בחייו. כמו כן, פסיכולוגים שונים בדקו ומצאו כי צעצועים מהווים את הגורם הדומיננטי המסייע בהתפתחות תינוקות ופעוטות. כיום ניתן למצוא לא מעט צעצועים לתינוקות הידועים גם כצעצועי התפתחות. בחודשים הראשונים לחיי התינוק הוא יפתח יכולות מוטוריות שונות באמצעות משחקים עם מרקמים שונים, צבעים שונים ועוד. בשלבים אחרים, המשחקים יהפכו למורכבים יותר והפעוט ילמד להשחיל טבעות על מוט, להכניס צורות לתוך דלי בהתאם לצורה המופיעה על הדלי, לבנות בקוביות ועוד. בשלבים מאוחרים יותר, הילד ילמד להרכיב פאזלים ולשחק משחקי קופסא שונים התואמים לגילו.

חשוב לדעת כי עצם פעולת המשחק מסייעת בהתפתחות של הילד בכל גיל. ילד אשר משחק במשחקי דמיון ילמד כיצד להתנהל בסיטואציות שונות בחייו, ילד אשר משחק עם ילדים אחרים ילמד כיצד לחיות נכון בחברה, ילד אשר משחק משחקים הדורשים מחשבה ילמד כיצד לפתח את המחשבה שלו ולהיות יצירתי יותר גם בפתרון בעיות בחיי היומיום שלו ובכל סיטואציה אחרת הדורשת ממנו התמודדות מורכבת.

כיצד תרכשו צעצועים נכונים עבור הילדים שלכם?

מכיוון שיש לצעצועים עצמם וכן לפעולת המשחק השפעה מהותית ביותר על ההתפתחות הקוגניטיבית, המוטורית והרגשית של כל ילד וילד, הרי שחשוב מאוד שכל הורה ירכוש עבורו את הצעצועים האיכותיים ביותר. חשוב לבחור בצעצועי איכות של חברה מוכרת ובעלת מוניטין בתחום. מכיוון שמדובר על צעצועים המיועדים לילדים צעירים, הם חייבים להיות בטוחים לשימוש ומשחק בכל היבט אפשרי ועל כן, חשוב לוודא שיש להם תו תקן. מעבר לכך, כדאי לבחור בחנות המציעה מגוון רחב של צעצועים שונים לרבות: אופני איזון, משחקי קופסא, משחקים לתינוקות ופעוטות ועוד, על מנת שתהיה לכם אפשרות לדייק בבחירת המשחקים המתאימים לילדים שלכם.